“הגלגלים הם הנקראים שמים ורקיע וזבול וערבות. והם תשעה גלגלים.” הלכה א’ – הרמב”ם
האדם מורכב בשכבות האנרגטיות, מתשע צ‘קרות (מרכזים אנרגטיים) בארבע רמות צפיפות שונות – “עולמות” סביב גופו ( ארבעת הגופים המוכרים לנו) הגוף הפיסי עשוי חומר – מולקולות אטומים ומהווה מרכב לגופים האנרגטיים. הצ‘קרות המרכזיות (9) הן למעשה ריכוזי חום (אנרגיה) שמשתחרר מהבלוטות העצביות/הורמונליות שיש לנו לאורך הגוף, אבל למעשה בכל חיכוך של כל מפרק משתחרר חום בזמן פעילות, שיכול להחשב כ“צ‘קרה“ קטנה.
הגופים הם שכבות אנרגיה, אל הגופים מנותבת האנרגיה מהצ‘קרות, לכל גוף כזה – תדר, אורך גל, צבע, צליל, מהירות וצפיפות שונים. התדרים האיטיים יותר “גסים וצפופים יותר עד לחומר ממש, תדר מהיר – גל ארוך, קל ואוורירי יותר וקשה יותר לצפייה. לדוגמא : מאוורר – ככל שמהירות הסיבוב גבוהה יותר, קשה לראות את כנפי המאוורר, כך גם לגבי חלקיק בתנועה, באנרגיה – בניגוד לחומר – חלקיקים נעים במהירות ולכן אין העין הרגילה יכולה לראותם. חומר פיסי כמו גוף האדם לא יכול להתקשר לחומר מעודן כמו אנרגיה, חייב להיות מתוך הגוף האתרי הוא הקרוב ביותר לגוף הפיסי מבחינת הצפיפות, ולכן הוא המתווך בין החומר לאנרגיה. מהתדר הראשון שהוא הגוף הפיסי ועד לאנרגיה עדינה ומהירה מאד ,עוברים הגופים שלבים בהדרגה, והם עוטפים את הגוף בשכבות ,שלבים אלו מציינים רמות צפיפות, רמות תודעה וממדים שונים, המערכת האנרגטית שלנו מורכבת מגופים אלה .
לאדם (על פי הקבלה היהודית) יש עשר צ’קרות ספירות, אנחנו משתמשים כיום בתשע (עשר ירדו לעולם, חזרו מעלה וירדו תשע) האנרגיה מצ’קרות אלה “נשפכת” ל- 4 גופים מעולמות שהם ממדים ורמות תודעה שונות ומיוצגים דרך האותיות המספרים, צבעים וצלילים = שפה בה אנחנו משתמשים והגוף שלנו (שהוא כלי מוזיקלי לכל דבר) מנגן וע”י כך מייצר תדרים, ויברציות ואנרגיות המחממות את הגוף הפיזי (חום/אנרגיה) ויוצרות חיים.
החלוקה לגופים :
אתרי – הגוף המשקף את המטריצה האנרגטית הוזדור בגוף הפיסי, מחבר בין הגופים האנרגטיים לגוף הפיסי, הקשר לזמן ומקום, האנרגיה המינית/היצרית, הבריאות והחרשים – ההישרדות הקידמי.
הגוף האסטרלי – המקור וגם המוליך של התחושות והרגשות, התייחסות חברתית – הישרדות משניות, קומוניקטיבית, אינטראקציה, נתינה וקבלה.
הגוף המנטלי – האספקט של החשיבה הקונקרטית, אסוציאטיבית ,החשיבה המוכה – זיכרון, מחשבות נרכשות , גוף זה משרת את שני הגופים השורדותיים הראשונים ע”י ניסיון והתבוננות.
המנטלי הגבוה – האספקט של החשיבה האבסטרקטית הגבוהה, בתדר מהיר מאוד הנקרא גלי אלפא גוף זה אין בו אינפורמציה נרכשת אלא גולמית, והוא משפיע על האדם אך ללא קומוניקציה ישירה אתו. (בד”כ רק בשינה, מדיטציה או היפנוזה המוח עובד בתדר של גלי אלפא.)
שלושת הגופים הראשונים הם האישיות בת החלוף , המסכה – הפרסונה/התפקיד שאנו לוקחים על עצמנו ו”משחקים” בחיים. הגוף הרביעי, אין לנו בו השגה גדולה, סבורים שהוא המקשר בין המערכות התחתונות למערכת העליונה, האלוהית שאין לה סוף. במותו של אדם הגופים נפרדים מהגוף הפיזי בהדרגה (לכן יש ”פרידה תהליכית“ למקורבים, אזכרה אחרי שבוע/חודש/שנה ).
”כי האדם מקשר כל ד’ עולמות עבי”א ולכן בהכרח הוא שיהיו בו כל החלקים מכל הארבעה עולמות, ואלו החלקים כל חלק מהם נקרא בשם אחד מן החמישה שמות שנז’ שהם נרנח”י (5 גופים/רבדים -נפש רוח נשמה, חיה, יחידה) כמו שיתבאר, וְלֹא ברגע אחד זוכה לקחת כולם, רק כפי זכויותיו, ובתהילה נוטל חלק אחד הגרוע שבכולם והוא נקרא נפש, ואח”כ אם יזכה (יזדכך הכוונה) ייקח גם את הרוח…” (שער הגלגולים – האר”י) מהנמוך לגבוה , מ”השפלתו תהיה הגבהתו.. הופך החושך לאור..” .אותו מבנה (5 השמות נרצח”י הכוונה לארבעת הגופים + הגוף הפיזי), הנפש שייכת לגוף הפיזי ~ הצפוף ביותר, יחידה לגוף הרוחי (מנטלי גבוה) – המרווח ביותר, המזוכך, הכלי הוא הנפש , הנפש משרתת את הרוחני, “מעשה מרכבה” הנו צמיחת ארבעת הגופים הראשונים הווה אומר, פיזי, אחרי, אסטרלי מנטלי כאשר מודעות (רוחי נוכחת איתם ומלווה.. אדם שאתה פוגש,{ תבנית אחרת) משאב אליך או נדחה ממך בגלל הגברת העודפים או שלמה לאיזון על בסיס ניגודים באחד הגופים (הצ’קרות – צ’קרות וגופים הם היינו הך, האנרגיה מהצ’קרות “נשפכת” לגופים ועוטפת את הגוף הפיזי להגנתו). עפ”י סוג ה”נגיעה” בגופים, ברורה מטרת המפגש בין האנשים וכל רצון למשהו מסוג אחר שלא במסגרת הנגיעה במפגש בין הגופים, לא יתממש, הזמן גם הוא יוצר דינמיקה – סוגר או מאפשר. נסה לצייר לעצמך, גוף מושלם, עטוף בגופי הגנה, נקי מפגיעה, שעליו להזדקן עם הזמן, להוולד עם פוטנציאל לפגיעה, ע”מ שיוכל להתכלות, עטוף קליפות, כאשר הדבר היחידי שיוצר את המבנה ה”מחורר” הזה הוא שמו של האדם הנע בזמן (שאף הוא אשליה, כיון שזמן הוא חלק מהמרכבה – עוד נדבך במערכת). אות – העדרה או חזרתה בריבוי מוקצן בשמו של האדם, תיגרע או תוסיף אנרגיה, מהגוף הרוחי ועד לגוף הפיזי. בשיטת קוד-יה ניתן לערוך מדידה ע”מ לדעת בדיוק באיזה רובד באישיות /גוף בהילה , הפגיעה. הווה אומר כאשר יש פגיעה בגוף הפיזי, כבר קיימת פגיעה במנטל וברגש וברוחי ודאי.. ע”מ לרפא , ולא משנה באיזו טכניקה.. צריך לעבוד על כל הגופים – גופ/נפש/רוח כאחד מתוך הבנה שקיימת השפעה הדדית ולמעשה כל הגופים הם מרכבה – אדם שלם. עבודה רק על המישור הפיזי (תרופות, ניתוח וכו) לוקה בחסר ולא תחזיק בריאות לזמן רב, כאשר הגופים הנותרים במצב לא מאוזן, שאר המערכות ישמרו וימחזרו את הבעיה שנוצרה בגלל מבנה בגוף אחר כמו למשל רגשי/מנטלי שאינו מאוזן.